U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Shockwave therapie.

Shockwave therapie is de behandeling van, vooral hardnekkige, klachten van het bewegingsapparaat met hoorbare geluidstrillingen.

Shockwavetherapie is dé behandelmethode voor pijnklachten aan pezen, spieren en gewrichten. Daarnaast is shockwavetherapie wetenschappelijk bewezen effectief en hebben wij meer dan 10 jaren aan ervaring. Fysiotherapie Wanneperveen is bij uitstek dé praktijk voor shockwavetherapie bij vele soorten pijnklachten.

Hoe werkt shockwavetherapie

Shockwavetherapie kent verschillende technieken en toepassingen. RSWT (Radiale Shockwave Therapie) is mechanisch opgewekt waarbij er via een behandelpistool drukgolven het lichaam in worden gestuurd. Deze vorm van shockwave wordt veruit het meest gebruikt en is in veel gevallen effectief bij pijn. Ook kalkvorming of terugkerende slijmbeursontstekingen kunnen hier goed mee worden behandeld. Fysiotherapie Wanneperveen maakt gebruik van deze therapievorm.

Niet pijnlijk

Met Shockwave therapie behandelen we direct bovenop de, via een gedegen onderzoek vastgestelde, pijnlocatie en alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor behandeld. U kunt lokaal een licht onaangenaam gevoel ervaren.

De effectiviteit van Shockwavetherapie

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde homeostase ontstaat, bloed circulatie verbeterd en cellen worden aangezet tot de aanmaak van het groeihormoon. Het verminder direct de pijn waardoor u meer ontspannen gaat bewegen. Meer ontspannen bewegen maakt dat er minder verhoogde spierspanning in het lichaamsdeel aanwezig is, waardoor het bewegen makkelijker gaat en het natuurlijk herstel bevorderd wordt.

Shockwavetherapie bevordert het lichaamseigen herstelvermogen daar waar dat nodig is!

De voordelen van shockwave behandeling

De voordelen van Shockwavetheapie nog even onder elkaar;

• Nauwkeurige behandeling direct op de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Snel en soms zelfs direct al effectief en minder pijn
  • De behandeling is niet persé pijnlijk, vaak wel een minder aangenaam gevoel op de plek van behandelen
  • Voorkomt langdurige behandelingtrajecten

Shockwavetherapie een oplossing voor pijn

Shockavetherapie is zeer effectief bij pees, spier en gewrichtspijn. Wanneer er een chronische vorm van ontsteking / irritatie ontstaat neemt de mogelijkheid tot herstel af. Het lichaamseigen herstelvermogen komt in een vicieuze cirkel terecht en komt uiteindelijk nagenoeg tot stilstand. Shockwavetherapie bevorderd het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie.

Behandel indicaties zijn o.a.:

Als U snel van Uw klachten af wilt zijn, wacht dan niet te lang alvorens u naar deze klachten laat kijken. Dat bespaart U lange behandeltrajecten. Na een gedegen onderzoek is het goed mogelijk dat Shockwave therapie de aangewezen therapievorm is die U het beste en het snelste resultaat biedt.

Gaat u akkoord?